momenten van aarden, bosbaden, verbinden
in het speelbos aan Poekekasteel

Mos biedt me een bedje
Aarde en Eik steun
Zon verwarmt me door kruinen heen
ik ben en ik luister
luister met mijn oren, neus en huid
luister naar binnen en naar buiten
naar Mos, Aarde, Eik en Zon
en ieder om ons heen
verpoos zonder tijd
ik hoor steeds meer van hen en mij
ik hoor er steeds meer bij
Met een kleine groep komen we samen in het bos en leggen we een korte reis af, van vertragen, verwondering en meer adem. Met uitnodigingen om aandachtig en met al je zintuigen te genieten van het bosleven en te ontspannen. Om te landen bij jezelf, in je lichaam en het bos en te zijn met al wat is.
We maken tijd om Beuk, Berk, Ree en Varen te kunnen ontmoeten, en te begrijpen wat ze ons vertellen of spiegelen. Om in gezelschap keer na keer de veelzijdige en vrolijke energie van de lente te ervaren. Om te delen, te spelen en het leven te vieren.
Maandagen 16, 30 maart, 13, 27 april, 11 mei, 1, 15 juni 2026 van 13u tot rond 15u.
Je bent vrij om elke keer, vaak of eens te komen. Regen houdt ons niet tegen, storm en onweer wel.


Hoi, ik ben Els en vind het heerlijk om uren in het bos te vertoeven. Bewegen doet me aarden. Stil, langzaam en aanwezig voel ik me vaker gedragen, geraakt, verbonden en deel van dat prachtige web van Leven.
Jaren van ziekte en uitputting, leerden me ten volle te genieten van eenvoud en eenvoudige alternatieven van (grotere) wensen en dromen. De (korte) momenten in het (kleine) parkbos in Poeke zijn hier een mooi voorbeeld van.
Verlang jij ook naar ademruimte en vertraging in je drukke week? Naar thuis-komen bij jezelf en in de natuur? Naar frisse lucht en de zon op je huid in gezelschap?
Met Boslucht bied ik graag een warme bedding waarin een kleine groep mensen het bos intens kan ervaren. Ik neem je graag mee op pad, met de ervaring die ik opbouwde in bosbaden, natuur-coaching, actieve hoop en het begeleiden van groepen.


Speelbos bij kasteel van Poeke, ingang Lootse Hoogpoort, Breestraat 1 in Lotenhulle.
Vrije bijdrage tussen 10€ en 30€ (betaal wat jij kan), cash in de pot ter plekke.
Inschrijven is verplicht. Het kan ten laatste op zaterdag voor de komende maandag.
(is de tekst in de slider hieronder niet goed leesbaar? draai je telefoon even, en terug, dan beweegt hij wellicht met je mee ;-))
Aan en mee:
– warme (regen)kledij, hou er rekening mee dat we vaker stil zitten
– goede schoenen, en na buien beter laarzen
– een drinkbeker, voor thee
– een zitkussen of plastiek zak, om droog op grond of bank te zitten


Boslucht-op-maat
Zou je graag een Boslucht op maat van jou, of een kleine groep collega’s, vrienden, … hebben? Leuk, dat kan! De ingrediënten van een Boslucht zijn dezelfde, en tegelijk zorg ik ervoor dat het moment echt bij jullie past.
Heb je Interesse? Mail of bel me gerust om het samen te bekijken.
Je ben van harte welkom!
Heb je nog een vraag? Mail me gerust via els@gloed.be.
Ik kijk ernaar uit je in het bos te ontmoeten!